ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی (فصل دوم پایان نامه)

مطالب دیگر:
📎تحقیق درباره درآمد📎تحقیق درباره مشاورة ارزيابي📎تحقیق درباره بردباري📎پاورپوینت درباره نقش مهر و محبت در زندگی نمونه های عشق در زندگی حضرت فاطمه(س) وحضرت علی(ع)📎تحقیق درباره دستگاه آبياری هوشمند گلدانها و گلخانه 📎پاورپوینت درباره اعتماد به نفس و راههای تقویت آن📎تحقیق درباره مسئولیت مدنی📎 پاورپوینت زبان My Village درس ششم پایه هشتم 📎تحقیق درباره مهارت های زندگی📎تحقیق درباره مهدويت دراديان الهی📎تحقیق درباره مضرات نیترات درآب آشامیدنی وحذف آن توسط فر آیند اسمز معکوس 📎تحقیق درباره مبارزه بیولوژیک با آفات گندم📎تحقیق درباره تناسب بين حق و تکليف📎تحقیق درباره تناسب اندام در 8 هفته📎تحقیق درباره مناسبات معرفتى حاکم بر عرفان و محيط ‌زيست📎تحقیق درباره منابع «نيروهاي» انساني📎تحقیق درباره Designs That Work Very Cold Climate📎تحقیق درباره شهادت اصحاب امام علیه السلام📎تحقیق درباره علم منطق📎تحقیق درباره خصوصيات بافت گره‌اي
ادبیات نظری ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی,فصل دوم پایان نامه ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی,پیشینه تحقیق تعلیم و تربیت اسلامی,پیشینه پژوهش ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی,مبانی نظری ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی|32018877|tkr
به وب سایت دانلود و دریافت فایل های درسی آموزشی خوش آمدید اکنون مشخصات فایل ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی (فصل دوم پایان نامه)را مشاهده می نماییددانلود
در 47 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

روش تعلیم و تربیت در ایران بعد از اسلام
پس از ظهور نهضت اسلامی یعنی از عهد پیشوای اسلام و خلفای راشدین تا قرن دوم و سوم هجری مهمترین مرکز تجمع و تعلیم و تربیت مسلمانان «مسجد» بود در ایران نیز در غالب بلاد مهم نظیر بخارا، نیشابور و بلخ و غیره مساجد بزرگی وجود داشت که در آن جا مدرسان بزرگ به کار تعلیم و تربیت مشغول بوده اند غیر از مساجد که قرنها مرکز تعلیم و تربیت مسلمانان بود از قرن چهارم به بعد ایرانیان برای تعلیم و دانش ها و علوم معموله عصر خویش، به تأسیس مدارس جدیدی مبادرت کردن، در شاهنامه فردوسی در موارد مختلف از لغت فرهنگ و فرهنگیان و روش تعلیم و تربیت کودکان سخن به میان آمده است.

مهمترین مراکز تعلیم و تربیت
در آغاز نهضت اسلامی برخلاف روزگار ما، برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان دانشجو و طلاب، محل و ساختمان مخصوصی آماده و مهیا نمی کردند، بلکه چون تعلیم و تربیت ریشه و بنیان مذهبی داشت را داوطلبان علوم دینی در مساجد، محفلها و حلقاتی تشکیل می دادند و اوقات تعلیم و موقعی بود که مردم از عبادت فارغ شده رو به مسجد نیاز نداشتند هر استادی به ستونی تکیه می زد یا در گوشه ای رواق می نشست و تعمین گرد او حلقه می زدند. برای تعلیم الفباء و کلام ا... در عده ای از مساجد مکتب بر پا می شد. شرط ورود به مکتب فقط این بود که کودک از عهده شست و شو و طهارت خود برآید بنابراین معمولاً پنج تا شش سالگی طفل را به مکتب می گذاشتند. بعضی از مکاتب در خانة مکتب دار و برخی در دکانها تشکیل می شد.

دین چیست؟
در قاموس و فرهنگهای عربی دین و مشتقات آن به مفاهیم مختلفی از قبیل اعتقاد، قهر، حکم و داوری، سیاست و تدبیرها محاسبه، خلق و عادت، مجازات، طاعت، خضوع و جز آنها معنی شده است که همة آنها با مفهوم دیانت در محاورات و مکالمات امروزة ما مرادف می باشد، در قرآن نیز دین به معنی شریعت و آئین و جز ایر و حساب و جز آنها به کار رفته است، چنانکه کلمة دین در آیة «اِن الدین عندا… لاسلام» به معنی شریعت است، و در آیة «مالک یوم الدین» به معنی حساب و جزاء می باشد.


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد:
سابقة موضوع تحقیق
ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت
تعلیم و تربیت در اسلام
مهمترین مراکز تعلیم و تربیت
دین چیست؟
ویژگیهای روش اسلامی
تعریف تربیت
ویژگیهای تعلیم و تربیت اسلامی
تفاوتهای فردی از نظر قرآن کریم
انواع وراثت
ویژگیهای رفاقت جوانان
مراحل تربیت
اهمیت تربیت کودک در خردسالی
پرورش ایمان و اخلاق
اهمیت رورش و تربیت اسلامی
احترام به شخصیت کودکان
نتایج کرامت و یا حقارت شخصیت
تحولات فرهنگ و تعلیم و تربیت
احتیاجات جامعه و تعلیم و تربیت
فلسفه اجتماعی و تعلیم و تربیت
تنبیه غیر بدنی
تشویق
نیاز کودکان به تحسین
آیا تربیت امکان پذیر نیست
روش الگویی
تربیت در گذشته
تعلیم و تربیت نوین
بازیابی فکری
اجتماعی ساختن محیط تربیتی
تحول تربیتی چگونه به وجود آمد؟
پرورش اخلاقی
تربیت اجتماعی
نقش بازی در تربیت
مسؤولان تربیت و مسؤولیت سنگین آنها
عوامل مؤثر در تربیت و ضرورت هماهنگی بین آنها
منابع


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.